Onsdag 17/2-10

Hej Hej!!!

 

Nu har jag precis kommit hem från syrran. Jag åkte dit imorse och åt frulle. Jag köpte med lite nybakat bröd från Helén. Det var himla gott.

Mamma och pappa kom dit efter en stund och fika. Sara hade goda Drömmar som hon bjöd på. Det tyckte inte mamma var så gott för hon är nämligen allergisk mot dom (säger hon…) Hon får ont i sina ögon om hon äter dem och blir lite mobbad och lite utskrattad för det av oss andra. Stackars mamma…

   
Pappa och jag   

       
                                                   
Mamma och Syrrans stickning




När jag åkte hem i godan ro och precis hade kört in i Rejmyre så står det två poliser mitt i vägen och vinkar in mig. Det hugger till i magen och jag känner rädslan komma. Jag blinkar höger, dit polisen pekar och kör upp för en liten backe. Där står det två polisbilar och två poliser till. Nu är jag riktigt rädd. Det var halt i backen upp och jag trodde ett tag att jag inte skulle ta mig upp men det gick bra tillslut. Jag stannar vid en av poliserna och vevar skakigt ner rutan.

-Hej säger jag

-Hej du kan stänga av bilen.

Jag gör det, bilen börjar rulla lite bakåt jag drar åt handbromsen och bilen står tillslut still.

-Är det din bil? Frågar han

-Ja det är det svarar jag. Är det nåt som är fel?

-Nej vi vill bara se körkortet och så får du blåsa också.

Jag var helt skakig i hela kroppen och jag förstår inte varför jag blir så himla rädd, för det blir jag verkligen. Allt var ju okej. Jag visste ju att jag inte kört för fort, att jag inte hade druckit vare sig igår eller nu på morgonen, att jag har körkort, att bilen är ok för den är ju nybesiktad. Ändå så fick jag sitta kvar en stund i bilen när jag kom hem för att jag skakade  i hela kroppen. Allt gick ju bra och jag vet inte vad jag tror…att de ska låsa in mig fast jag inte har gjort nåt. Jag var nog jättekriminell i mitt tidigare liv och var säkert alltid jagad av polisen.

Nu ska jag göra klart maten och duka.

Hörs Kramar


Kommentarer
Postat av: maritha

stackars dig sanna nu igen,vilken skräck jag förstår dig. kram maritha!

2010-02-17 @ 15:59:12
Postat av: Syrran

Va fin bakgrund du har skaffat! Hur gjorde du de? Polis polis potatis gris skulle du sagt! Bilderna funkar inte att se :/ KRAM

2010-02-18 @ 00:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0