Onsdag 24/2-10

Hejsan!!

 

Dagen började med att jag gick upp med Örjan imorse och drack kaffe. Jag har varit ledig idag och Örjan jobbade 9-16. Tråkigt, men han sov inatt i alla fall tack och lov. Tyvärr upptäckte han punka när han kom till jobbet, typiskt när dagen började så bra, men hans pappa var jättesnäll och hjälpte honom att fixa det.

 

Jag började med att baka bottnar till chokladbiskvier. Riven mandelmassa och äggvitor och virrig som jag är så är det klart att jag glömde bort mig när jag knäckte i sista ägget. Hela gulan i …precis när den landa kom jag på att det bara var vitan som skulle i och jag kunde nästan fånga upp den. Typiskt, men det gick väl bra ändå.

 

Bella och Pontus vaknade först. Jag kokade ägg och dukade fram frulle sen var jag tvungen att gå upp och väcka Isak. Klockan var då efter nio. När vi hade ätit klart packade jag in allt returskräp i bilen. Jag åkte iväg och tanka först, sen lämnade jag skräp och sist handlade jag matgrädde och morötter.

När jag kom hem knådade jag ihop två bulldegar som jag gjorde av en sån här mjölmix man bara blandar med vatten. Det var första gången jag gjorde på mix och det blev väl sådär. Jag hade i lite mandelmassa men de blev torra ändå….10 sekunder i mikron så kanske de går att äta…

 

 

Nu tog Sverige OS-guld i stafett…Va kul!!!!!

 

När bulldegen jäste, vilket den inte såg ut att göra, började jag med maten. Jag skalade potatis och gjorde kalops som sen stod och puttrade sig mört hela eftermiddagen. Det blev gott!!

När jag hade bakat ut bulldegen och de var i ugnen värmde jag lunch till ungarna sen gjorde jag färdigt biskvierna. De blev riktigt goda faktiskt.

Lagom till de var klara kom Ulrika och två av hennes barn Bella och Viking. Bella är lika gammal som Isak så vi tänkte det vore roligt för dem att leka lite och det gick bra. De hade himla roligt. Vi fikade och efter två timmar gick de hem. Trevligt med en brejk i pysslandet.

 

Isak gick ut och lekte i snön med Pontus och Izabella medans jag gjorde klart maten och dukade. De var ute nån timme sen kom de in och vid fem kom Örjan hem och vi åt.

 

Jag la Isak strax före sju och sen satt vi och kolla lite på OS en stund. Örjan bloggade lite och jag gick upp och sola och duscha.

Snygg-Ögge i vårsolen (förra året) borta på Tvartorpsvägen. 

 

Nu är det snart dags att sova.

 

Vi ses och hörs!!!

Kram

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0