Lördag 27/2-10

Tja på er!

 

Nu sitter jag uppkrupen i sköna fotöljen efter en rätt god middag faktiskt. Jag har lyckats göra dillstuvad potatis och isterband för första gången. Det var Evve som hade önskat sig det till födelsedagsmiddag. Hon fyllde år i torsdags.

 

Det känns som att jag kommer somna tidigt idag. Jag är astrött! Örjan har varit ute i flera timmar och hjälpt sin morbror Leif att skotta ner snö från verkstan.

 
Här är Örjan uppe och skottar.

Det har varit mildväder idag så snön såg tung ut.

Här är de nästan klara och det snöar en massa. Typiskt, jag trodde det skulle smälta bort och inte komma ner mer...


...SENARE…..

Jag somna i fotöljen en stund. Det var skönt. Jag vaknade och Örjan hade gjort fika. Det var gott. Det blev biskvi och ballerina kladdkaka.

 
Isak roade sig med att spela dator med Vicky. Hon och en kompis åkte in till stan på bio förut. De skulle se "Farsan" och hon kommer nog hem snart.
Isak gick och la sig tidigt idag för han mådde inte så bra. Får se hur han mår imorrn och hur det blir på måndag. 


 Bella spelade lite dator och det tycker hon är kul.

Jag har klippt Ola och så klippte jag Örjan också när vi hade ätit mat.

Nu ska vi kolla klart på 3milen damer. De har kört 19km så det är väl en stund kvar till upploppet.

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll!!

Kram

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0