Torsdag och fredag 1-2/4-10

Hejsan!!

 

Igår jobbade jag långdag, 6-17. Jag hade tänkt skriva igår när jag kom hem, men jag somnade på sofffan och sov till Örjan ringde straxt efter att han hade slutat. Vi åt på Kebabstället på jobbet på lunchen idag och när jag åkte från jobbet så sa Örjan att han inte var så hungrig och det var inte jag heller. Vi sa att vi skulle äta nå´t lätt bara istället för att laga mat när han kom hem. När han sen ringde så var vi båda hungriga. Jag slängde in lite rotgrönsaker i ugnen och strimlade en fläskfile. Den stekte jag med lite kryddor och när det var klart hällde jag på lite matgrädde sen fick det stå och puttra lite. Till det gjorde jag kryddsmör, fettigt men gott!!

Vi kollade på en film, Watchmen, som vi hade hyrt, men den var inge bra. Jag somnade på soffan vid tio och vid tolv gick vi upp och la oss. Trevligt sällskap jag var…eller inte. Hoppas jag kan vara uppe lite längre idag.

 

De här fina stövlarna hittade Örjan åt mig på Skopunkten.



Mina stövlar som jag har nu börjar sjunga på sista versen och då passade det ju bra att han hittade de här som jag kan ha i höst. Snygga va´?

 

Idag började jag visst en timme senare än vad jag skulle ha gjort. Det stod 8-16 på mitt schema hemma, men sen när jag stämplade in så stod det att jag skulle ha börjat sju.

Vi hann klart med de gamla vagnarna innan de nya kom så det gjorde inget att jag jobba en timme kortare.

Rätt mycket folk har det varit idag och mycket springande.

 

Nu håller Örjan på med maten så jag tror att jag ska gå ut och hålla honom sällskap.

 
Potatisgratäng och nötytterfilé, mums!!


Hörs!!

 

Kram kram!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0