Lördag 13/2-10 senare

Hej!!

Nu kommer det bli bråk…….om datorn när både jag och Ögge ska blogga!!  Nejrå men det blir nog så att vi får köpa en till bärbar dator J.

Jag la in några bilder förut, men det verkar ta lite tid för dom att läggas in.

Idag har vi varit ute.  Först gick Pontus, Bella och Isak ut och lekte i all snö som har kommit. Sen gick Örjan ut och fortsatte att skotta gångar som han började med häromdan. Det blir ju riktigt kul när det blir klart. Ungarna lekte kull och jag kom ut och tog över skottandet så var det hans tur att gå in och sola. Jag skottade till några gångar och planen är väl att ikväll gå ut och leka kull i mörkret. Det vore kul om man orkar är väl bäst att tillägga…

Nu håller jag på och lagar mat. Dagens meny är potatis, stek, sås och sallad. Det ska bli gott. Klockan är snart halv fyra så det börjar suga i mattarmen…om det nu är så man säger…. Den andra tarmen (Sprit) är lite mättad. Det blev en liten juicedrink till matlagandet…gott i gott.

När jag skriver kull så tänker jag på ett annat ord som är lite snuskigare. Då bara måste jag berätta om en sak som hände när jag var liten och gick på lekis. Jag blev knuffad av en kille så jag ramla och slog huvudet  hårt i golvet. Jag mådde jättedåligt så mamma fick komma och hämta mig och vi fick åka in till sjukhuset. Väl på sjukhuset så frågade sköterskan mamma vad det var som hade hänt.

-Jo det var så att Sanna blev omknullknuffad nej omknull.., omkullknuffad menar jag….. Tur att jag var så liten att jag inte förstod, men jag tror mamma tyckte det var lite pinsamt JJ

Kram kram vi hörs!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0