Lördag 8/5-10

Hej hej!!!

Idag har det varit en händelsefull dag.

Jag gick upp vid halv åtta och satte på kaffe till att börja med. Jag smög så gott jag kunde för jag ville inte att Örjan skulle vakna. Han har sovit dåligt i stort sett hela veckan så då behövde han all sömn han kunde få. Han vakna iallafall och kom ner. Vi drack lite kaffe till nyhetsmorgon. Klockan nio vaknade Isak och då åt vi födelsedagsfrukost.

Här blev det lite paketöppning också!!!

Efter frukosten åkte Örjan, Pontus, Bella och Isak upp till glasbruket där det firades glasets dag. Det var 200-årsjubileum.

Här är ungarna med sin syssling och med Örjans faster Ann.

Bella och Pontus var snälla och stod med Isak i kö så att han skulle göra en ansiktsmålning, men sen när de väl kom fram ångrade han sig. Det var synd.

Jag stannade hemma och plockade iordning lite. Sune och Inger kom förbi och sa hej. De hade träffat de andra när de skulle åka precis så de bytte parkeringsplats.

De hade mandelkubb och en toscakaka med sig som vi fick...tack tack igen!!!! Det var gott!!

Klockan tolv kom Isaks farmor och farfar och Brorsan med fru och barn.


Här öppnas det paket för fullt.


Det blev förstås födelsedagsfika. Det var mysigt!!

Här är det dags att blåsa ut ljusen på tårtan jag och Isak bakat.

Här får Gustav också ett paket. Han fyllde ju nämligen år igår.
Det var tur att Örjan påminde mig om paketet annars hade jag glömt bort det. Minnet är tyvärr inte det bästa...

Isak med kusinerna!!!

När de hade åkt åkte jag, Örjan och Isak bort och kollade på Timmy när han spelade fotboll. Regna och var kallt, men de vann sin match.


Inte så skarp bild, men det är Timmy i grönt på plan längst upp i bild.

När vi kom hem började jag med maten och Örjan hängde tvätt.

I våran familj får födelsedagsbarnet välja mat. När jag frågade Isak vad han ville ha så sa han kakor....men det skulle han ju få till fikat så jag föreslog pannkaka som jag vet att han tycker jättemycket om. Det ville han gärna ha. Jag och Örjan åt pomme och gryta. Dte var gott ,sen tog vi pannkaka till efterrätt.

Nu kollar vi på Speedway. Jag ska läsa lite.

Kram kram!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0