Tisdag 2/11-10

Hej hej hej!!!

Idag ringde klockan 6,30. Just då var jag för trött för att gå upp så jag ställde om den på tio i sju.
Jag blev väldigt mycket piggare av att sova de tjugo minuterna...eller inte.

Jag gick ner och gjorde frukost och sen gick jag upp igen och väckte Örjan.
Vi fick lite mystid för oss själva då vi kunde äta frukost i lugn och ro innan jag gick upp och väckte Pontus, Bella och Isak. När de ätit klart åkte de och jag till Katrineholm och badade i badhuset.
Örjan jobbade förstås så han kunde tyvärr inte följa med :(

På badhuset träffade vi mamma och morfar. De brukar vara där på tisdagar och simma.

Jag badade lite, men satt mest på kanten och kollade när ungarna lekte. De såg ut att ha kul och det var ju det som var meningen.

När vi hade badat klart åkte vi till morfar och där fick vi kaffe, läsk, knäcke och smörgåsrån (i stället för kaffebröd). Det var gott.


Här sitter Isak, mamma, Bella och en liten bit av Pontus och väntar på att kaffet ska bli klart.


Här kom hela Pontus med i bild.

Morfar hade möblerat om med hjälp av min moster och hennes man. Det blev jättebra. Nu står bordet vid fönstret i stället för längst in i rummet, mycket bättre.

Här sitter vi och fikar.



Trevligt att träffa morfar. Det blir inte så ofta tyvärr. Det var såklart trevligt att träffa mamma också men henne träffar jag oftare.

Jag och morfar.

Isak blev mormorsjuk så klart och fick sitta i knä en stund.

När vi åkte från badhuset hade jag fått sms från Örjan att jag måste höra av mig så fort jag kunde. Jag blev orolig och först svarade han inte och då blev jag ännu mer orolig. Tillslut svarade han och berättade att bilen är trasig. Det är nå´t fel på växellådan. Tur att det bara var bilen det var fel på och att det inte hänt nå´t med Örjan. Fast det är ju tråkigt att bilen är trasig med.
Jag pratade med brorsan och han kunde kolla på den om vi körde dit den. Det var ju bra. Fast sen fick jag tag på en granne som kunde kolla på den imorrn och det var ännu bättre så slapp vi åka till Valla ikväll. Tack ändå brorsan!!


När vi kom hem var Isak och Bella lite ritsugna.

Jag lagade lite mat och nu väntar jag bara på att Örjan ska komma hem. Jag saknar honom!!!

Imorrn är det dags!! Datumet då Baby ska komma ut. Tyvärr är det ju inte många som får exakt på dagen...men vi får väl se.

Vi hörs väl troligtvis imorrn!!

Kram kram!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0