Sagt upp mig...

Hejsan!! 

För ungefär en månad sen tog jag det tuffa beslutet att säga upp mig. Säga upp mig från världens bästa jobb egentligen. Bra lön, bra bil, bra telefon, bra arbetstider och framförallt ett bra företag och bästa kollegorna (även om man inte ses så ofta). Vad är det då som fått mig att säga upp mig om allt nu är så jäkla bra undrar ni säkert...🤔🤔
Jag fick panikångest i slutet på januari. Jag satt i bilen och skulle gå in i en butik. Jag hade känt mig konstig hela helgen. Skakig, uppstressad, svårt att andas och hjärtat som slog för för fort. När jag sen på måndagmorgonen åkte så blev dessa känslor värre och värre. Till slut då jag skulle in i första butiken så bröt det ut (eller hur man uttrycker det).

Jag började storgråta, hela jag skakade, hjärtat slog för fort och det kändes som att jag inte kunde andas. Vet inte hur länge jag satt där i bilen men till slut på något sätt tog jag mig hem och ringde 1177 mellan gråtattackerna. Hon jag pratade med sa nästan direkt att jag drabbats av panikångestattack....jag som trodde det var fel på mitt hjärta att jag skulle dö🙈
Hela dagen låg jag och skakade och grät.
Dagen efter var jag på VC fick träffa läkare. Blev sjukskriven ett par veckor helt, sen jobba halvtid ett tag. Pratade med en psykolog och även med min chef och Hr. Vi kom överens om  åtgärder för att underlätta på jobbet och allt kändes vartefter mycket bättre.

Jag trodde att allt detta var en reaktion på allt som hänt privat ( att jag och Örjan hade bott som särbos under vintern) med en blandning av stressen man har på jobbet (budgetar mm).
Jag har fått jobba mycket under våren med mina känslor och tankar för att klara av jobbet.  
Verkligen kämpat med mig själv för att få det att fungera...få mig att fungera. Jag trodde verkligen att jag skulle klara det och att jag hade klarat det....

Men så i början av juni börjar jag känna det svårt att andas igen, händerna darrar, ett ständigt tryck över bröstet. 
Jag kände igen tecknena och ville absolut inte hamna i samma sits som sist. 
Efter mycket prat med min älskade man ❤️
Som stöttar mig i ALLT kom vi överens om att jag skulle säga upp mig. Jag fick detta meddelande av Örjan den dagen...❤️
(null)

Tänkvärt och passande ❤️

Jag sa alltså upp mig. Det får bära eller brista. Väldigt drastiskt kan även jag själv tycka, men jag vill verkligen må bra igen!

Konstigt nog är det ingen som har sagt till mig att det var dumt gjort att säga upp sig från ett fast jobb utan att ha något annat på gång
(Men det kanske kommer efter den här bloggen🤣😉...)
ALLA har sagt positiva saker!
Jag är säker på att jag kommer få ett jobb och att jag även kommer må bra igen. 
Imorgon är sista dagen innan 3 veckors välbehövlig semester därefter jobbar jag min sista vecka på Storck.

Nu ska jag och Örjan fira våran 6:e bröllopsdag  med lite naturdietskak med banan i. Mer fira blir det imorgon när det är fredag och vi även ska fira in semestern❤️👍

(null)

Ha bästa kvällen!! 

Kram😘!!




Kommentarer
Postat av: Veronica%2525252525252520L%2525252525252520Karlsson

Åhhhh! Lille Plutta...Kramar till dej..

Svar: ❤️kram
Sanna Lindberg

2018-07-19 @ 21:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0