Örjan i busken...Lördag 19/5-18

Hejsan!!!

Igår var jag i Vingåker och Katrineholm och jobbade. Vid 10-tiden tog jag en paus och åkte till Mamna och pappa och fikade. Där fick jag rabarberpaj och vaniljsås till kaffet. Det var såååå gott!!
(null)
Tur man kan unna sig lite gott ibland.

På eftermiddagen blev det lite chill. Alltid lika gott!! 🍻🍾☀️
Fint väder också så då blir ju humöret verkligen på topp. 
(null)
Efter chillet blev det en stund i solen innan vi gjorde oss iordning för våran kväll på gästgiveriet. Micke , Ann-Louise och Emmy kom på en "gångare" trots att vi sen åkte bil dit...😁👍☀️
Strax innan vi skulle gå kom även Timmy och Susanne. De tog 4-hjulningen upp ovh vi åkte m alouise och micke👍😊
(null)
Innan vi fick gäster vek Ricky och Sandy tvätt. Duktiga de är!!!❤️
(null)
Izabella och Sami var barnvakt. Tack snälla ni!!❤️
Det är så mycket värt att få komma iväg utan barn ibland. Iof sig var vi ju inte helt barnfria eftersom både Timmy och Vicky var på Gästgiferiet...🤪😉...fast de klarar sig ju oftast rätt bra själva 😅

Vi var många som samlats för att se krille spela och sjunga. Vi hade bokat bord för 11 pers. Vi åt mexikansk tacobuffe. Det var jättegott!!! Och krille var jättebra!!
I övrigt var det också mycket folk. Många kända ansikten ... inte så konstigt efter som vi var i Rejmyre och vi bor i Rejmyre 😁👍🤪
När de stängde vid 01 så hjälpte vi krille hem med lite grejer. 
På hemvägen gick jag och Örjan och skojade med varann. Jag skulle låtsas ramla in i en häck. Tyvärr råkade jag ramla på riktigt och råkade dra med mig Örjan. Då slog han upp ett stort sår under knät😢😳😱🙈
(null)
Fan va det blödde ...
Jag knöt min jacka runt för att strypa blodflödet och halvbar honom sista biten hem.
Väl hemma hade det slutat blöda så jag tvättade av det med nåt medel och tejpade ihop det så gott jag kunde och plåstrade om.
(null)
Imorse hade det blött igenom 😬😬
Så jag ringde 1177 och hon sa att vi kunde ringa vårdcentral eller åka till akuten. Eftersom det gått mer än 8 Tim så skulle det inte gå att sy...så vi åkte aldrig in. 
Under dagen sprack såret upp så fort Örjan var uppe och gick ( tydligen lite svårt att sitta still😂❤️)
Jag tog bort mitt "omslag" och skulle se hur det såg ut och om jag kunde tejpa ihop det ( lite bättre att göra det nykter...) fan alltså...det såg ju ut att vara nåt i såret 🤮🤢. DET klarar jag inte av att utforska närmare.  Som tur är ( till skillnad mot mig...) så har Örjan ett bra ex som jobbar på berggården och kan lite och inte är så känslig. 
Örjan ringde henne så vi kunde åka till henne och få välbehövlig hjälp👍😁 TACK Annika!!
Hon tvättade rent ordentligt och tejpade ihop så gott det gick. Jag stod och höll Örjan i handen så han inte skulle svimma. Han var jätteduktig. Jag hade INTE klarat det. Jag höll ju på att spy och svimma fast jag bara stod bredvid. Det hade ju varit något pinsamt🙈😂😱
Hon sa att ekengligen hade det nog behövds några stygn....men det var iaf inget i såret som inte skulle vara där👍👍
(null)
Nu ligger vi och steker på altan med en smultrondrink som är gjord på lite smultronsangria med  black Tower rosé i. Gottttt!!!!🍷☀️😁

På förmiddagen klippte jag lite gräs så då var man lite värd att dricka en god drink🍷😍☀️
(null)
Ha en bra lördag!
Kramar!!!😘

Kommentarer
Postat av: Veronica%2525252525252520L%2525252525252520Karlsson

Gu så dant!! Kramelikram på er....

2018-05-19 @ 20:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0